جزئیات طرح فروش سایپا ویژه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول و لینک ثبت‌نام نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: کاهش ساعت کاری نیاز به نگاه کارشناسی‌ بیشتری دارد توضیحات اتاق اصناف مشهد درباره «شناسه یکتا»ی اصناف عقب‌نشینی ۳۲ هزار واحدی بورس | ۹۰ درصد نماد‌ها منفی شد! (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین، سطح زیر کشت هندوانه بذری در خراسان‌رضوی است ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های سامسونگ سریA چند؟ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنعانی: وزارت حقوق بشر آمریکایی و صهیونیستی دو روی یک سکه‌اند پیش ثبت‌نام اینترنتی توزیع لاستیک به زودی آغاز می‌شود قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۴ بنگاه املاک از ابتدای سال در مشهد | در ادامه بازرسی‌ها ۲ بنگاه املاک پلمب شد آخرین خبر درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرار مالیاتی ۵۰ میلیاردی ۴ طلافروش در اردبیل آغاز مرحله جدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی از امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول قیمت رئیس اتحادیه طلافروشان: با بستن مغازه‌ها هیچ کاری درست نمی‌شود ثبت موجودی طلا برای طلافروشان الزام نیست قیمت ارز‌های مبادله‌ای در بازار امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سکه یک کانال عقب نشینی کرد | حباب سکه امروز چقدر است؟ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | هایما در آستانه ۲ میلیاردی شدن (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) با چقدر نقدینگی می‌توانیم در بولوار امام‌خمینی(ره) مشهد، خانه اجاره کنیم؟ اینفوگرافی | کدام استان‌ها رکورددار چک برگشتی هستند؟ آیا تابستان امسال با کمبود برق مواجهیم؟ آغاز فروش اقساطی شاسی بلند کرمان موتور از امروز + جزئیات (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سود عجیب خریداران رمزارز تلگرام! (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) استاندار خراسان رضوی: اتاق بازرگانی خاستگاه تصمیم‌سازی اقتصاد استان است پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | روند بازار طلا و سکه کاهشی است؟
سرخط خبرها

بابایی: تعاون می‌تواند گره‌گشای مشکلات اقتصادی و اجتماعی باشد

  • کد خبر: ۱۹۶۴۸۳
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
بابایی: تعاون می‌تواند گره‌گشای مشکلات اقتصادی و اجتماعی باشد
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بخش تعاون با توزیع عادلانه ثروت می‌تواند گره‌گشای مشکلات بخش اقتصادی و اجتماعی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدامین بابایی در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر خراسان رضوی که ظهر امروز ۴ آذرماه در مشهد برگزار شد، تصریح کرد: تعاونی‌ها در واقع همانند نخ تسبیح هستند که در پنج محور اقتصادی مقاوتی نقش ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد تعاون مردمی بودن آن است، افزود: در سند تحول سالی دو درصد بخش تعاون در اقتصاد کشور باید نقش داشته باشد و آن مستلزم این است که مردم پای کار باشند و در تعاون نقش بازی کنند که اگر این اتفاق بیافتد این نقش بیشتر و پر رنگ‌تر هم خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اضافه کرد: ما در استان ۷ هزار و ۶۴۸ تعاونی فعال داریم و امیدواریم ۱۵ هزار که در سامانه ثبت شده اند هم پای کار بیایند و در سند تحولی که در بخش اقتصاد داریم این انگیزه ایجاد و به آن‌ها کمک کند در این مسیر گام بردارند.

وی ادامه داد: بابد کمک کنیم حال و روز تعاون در سال‌های پیش‌رو خوب شود زیرا این بخش می‌تواند گره‌گشای بخش اقتصا‌دی و تعاونی باشد.

بابایی با بیان اینکه تعاون تنها به تولید ثروت نگاه نمی‌کند، خاطرنشان کرد: عدالت در بخش تعاون باعث می‌شود انباشت سرمایه در این بخش اتفاق بیفتد. همچنین مرکز نوآوری بخش تعاون را امسال افتتاح کردیم تا شاهد نوآوری در این بخش باشیم.

رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: بخش تعاونی بخش مردمی است و مردم باید ایفای نقش کنند. اگر همه دست به دست هم بدهیم ما امروز مشکلات اقتصادی این چنین نداریم قطعا این بخش مهم که سهم ۲ درصدی اقتصاد در آن دیده شد میتواند کار‌های ماندگارتری انجام دهد.

به گفته هادی ابوی، سند توسعه تعاون بالاخره بعد از ۱۰سال تصویب شد و بیش از ۸۰ تکلیف برای بخش دولتی مشخص شده است، تمام تلاش ما بر این بوده مشکلات این بخش حل کنیم که مسلما از راه آموزش این بخش اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: در توزیع عادلانه کالا، اتاق وظایفی برای آن موظف شد و توانستیم از ظرفیت تعاونی‌ها برای توزیع کالای استفاده کنیم. در بخش داوری هم قوه قضاییه وظایفی به ما محول کرد و ۱۶ داور و وکیل خبره با ما همکاری می‌کنند در همین راستا بخش مشاوره اتاق هم راه افتاد.

ابوی در پایان گفت: چند کمیسیون‌ را در این در بخش راه اندازی کردیم که کمک بزرگی در حوزه مسکن در این حیث صورت گرفته است. بخش تعاون نقش ریل گذاری دارد که از ظرفیت‌های موجود برای رشد تعاون استفاده کند. بر این اساس قراردادی که با اداره کار بسته شد و سالن تلاش این اداره را برای آموزش استفاده خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->